5 tipů, jak na lepší spánek v létě

Tento článek jste si přečetli 1423x.

Ať už jsou prázdniny, velké horko nebo zkrátka jen změna režimu, spánek nemusí být během letních měsíců tak kvalitní, jako jsme zvyklí. Přitom jeho kvantita a kvalita je základ zdravého životního stylu. Nedostatek kvalitního spánku ovlivňuje vaši náladu, koncentraci a dokonce i metabolismus. Jak na to, aby se vám i během letních měsíců spalo dobře?

Spánkový režim

I když už máte děti nebo ne, léto většinou znamená více uvolněný rozvrh. Lidé jsou často na dovolené, díky večernímu světlu se déle zdržují venku, chodí na procházky, sportovat apod. To vše má za následek, že chodíme zpravidla později spát, než jsme zvyklí. Mnoho odborníků však radí zachovat si pokud možno svůj původní režim, který se den ode dne moc neliší, to platí zejména u dětí. Ty jsou zvyklé spát minimálně 9 až 10 hodin denně a dospávat ráno, ale stejně tak by si délku spánku měli zachovat i dospělí. Navíc to pak v září nebude zase tak velká změna zpět.

Vyvarujte se rovněž zvýšenému množství alkoholu, cigaret nebo večerního přejídání, které mají také neblahý vliv na spánek.

Zachovejte chlad

Uchránit místnost před horkem je v létě snad ta největší výzva. Větrejte ráno nebo večer, když teploty nedosahují maxima, přes okno můžete také zavěsit mokré prostěradlo. Přes den nechejte zatažené rolety, žaluzie, aby do místnosti neproudil teplý vzduch.

V noci je dobré mít okna otevřená, ale pozor na průvan, díky kterému se můžete snadno nachladit nebo zablokovat krční páteř. Stejně tak se přes noc vyvarujte přílišné klimatizaci.

Prodyšné materiály

Pokud jste tak ještě neučinili, vyměňte zimní deky, prostěradla a povlečení za letní, lehčí a prodyšné. Z materiálů je nejvhodnější bavlna a len. Bavlnu můžete najít hned v několika úpravách, nejoblíbenější je bavlněný satén – lesklý, jemný a příjemný na dotek. Oba materiály mají skvělé termoregulační vlastnosti – v zimě zahřejí, v létě naopak chladí.

Loží prádlo můžete zkusit dát i cca 30 minut před usnutím do ledničky, pokud zrovna venkovní teploty dosahují maxima.

Náš tip (zleva): lněné prostěradlo PUDERVIVA 799 Kč, lněné povlečení PUDERVIVA na jednolůžko 1490 Kč, obojí Ikea, povlečení NELL satén na dvojlůžko 1250 Kč, Jysk, dámská noční košile 199 Kč, F and F.

Kromě povlečení, ale požadovaného efektu docílíte také předem výběrem kvalitní, prodyšné matrace a přikrývek, polštářů. Např. matrace Columbus díky mřížkám po stranách zajišťuje prodyšnost a i větší čistotu matrace. Stejně tak přikrývka Modal Wellness díky obsahu mikromodalového vlákna umožní výborný odvod vlhkosti a vynikající savost.

Náš tip (zleva): vzdušná matrace Columbus 8243 Kč, přikrývka Modal Wellness 1690 Kč, vše ProSpánek.

Řada lidí si myslí, že je lepší spát v létě nahý, ale nezapomínejte, že tělo v létě v noci vypotí až litr tekutin, i proto je lepší lehké pyžamo na sobě mít.

Pitný režim

V létě je extrémně nutné dodržovat přes den dostatečný pitný režim. Jak je to ale večer? Zvýšené množství tekutin ve večerních hodinách zapříčiní noční vstávání na toaletu. Proto je lepší pít hodně přes den a naopak večer cca 1-2 hodiny před spaním tekutiny trochu omezit.

Stejně tak odborníci radí nedávat si před spaním ledovou sprchu. Lepší je vlažná nebo tepá sprcha, která otevře póry a z těla lépe odchází horkost.

Dopřejte si spánek venku

Nejen, že venku je příjemněji než ve vyhřáté místnosti, ale americká studie z roku 2017 ukázala, že spaní v přírodě má skutečně blahodárný vliv na náš spánkový režim. Chodit spát, když se přirozeně setmí, nikoli po zhasnutí umělého světla, televizorů, mobilů, tabletů atd. umožní dosáhnout kvalitnějšího spánku a dokonce se lidé pak sami i dříve budí, kolem východu slunce.

Nezapomeňte, že spánek je extrémně důležitý pro regeneraci organismu. Přijďte si ho zpříjemnit výběrem pohodlné matrace, prodyšného povlečení nebo příjemného nočního prádla k nám do OC Homepark Zličín.